ЗАСТОСУВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В 3D-МОДЕЛЮВАННІ НА БАЗІ BLENDER

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.31.1071

Ключові слова:

комп’ютерна графіка, 3D-моделювання, Blender, штучний інтелект, нейромережі, автоматизація.

Анотація

У статті досліджуються перспективи застосування методів штучного інтелекту у сфері 3D-моделювання на базі програмного середовища Blender. Розглянуто сучасні підходи до інтеграції AI-алгоритмів у процеси створення тривимірних об’єктів, матеріалів і сцен, зокрема автоматизовану генерацію геометрії, текстур, оптимізацію топології та прискорення рутинних етапів моделювання. Проаналізовано можливості використання нейромережевих моделей у поєднанні з вбудованими інструментами Blender і його API, а також окреслено напрями розвитку плагінів і зовнішніх сервісів, орієнтованих на AI-підтримку 3D-графіки. Особливу увагу приділено впливу штучного інтелекту на продуктивність роботи 3D-художника та зміну ролі користувача від безпосереднього моделювання до керування параметрами та результатами генерації. Результати дослідження можуть бути використані як у навчальному процесі з дисципліни «Комп’ютерна графіка», так і в практичних проєктах у галузях ігрової індустрії, VR/AR та цифрового дизайну. У статті також розглянуто обмеження та виклики, пов’язані з використанням штучного інтелекту в 3D-моделюванні, зокрема питання якості згенерованих моделей, контролю результатів, обчислювальних ресурсів та інтеграції AI-інструментів у стандартний виробничий пайплайн. Проведено узагальнення існуючих підходів до поєднання традиційних методів комп’ютерної графіки з генеративними моделями, що дозволяє визначити перспективні напрями подальших досліджень у цій галузі. Зроблено висновок, що використання штучного інтелекту в Blender відкриває нові можливості для підвищення ефективності навчання 3D-моделюванню, а також сприяє трансформації підходів до створення цифрового контенту в умовах сучасної цифрової економіки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Foley, J. D., van Dam, A., Feiner, S. K., & Hughes, J. F. (2014). Computer graphics: Principles and practice (3rd ed.). Addison-Wesley.

Nadkernychna, T. M., et al. (n.d.). 3D modeling in the Blender software.

Zolotov, A. V. (n.d.). Features of using Blender 3D in the educational process.

Mosiichuk, O. M. (n.d.). Methodological aspects of studying 3D modeling in higher education.

Shevchenko, L. S. (n.d.). The use of artificial intelligence technologies in the training of designers.

Poole, B., Jain, A., Barron, J. T., & Mildenhall, B. (2022). DreamFusion: Text-to-3D using 2D diffusion. arXiv. https://arxiv.org/abs/2209.14988

Ding, L., et al. (2024). Text-to-3D generation with bidirectional diffusion. In Proceedings of the IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR 2024).

Yang, X., et al. (2024). Diverse and stable text-to-3D generation. In Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence (AAAI 2024).

Jun, H., & Nichol, A. (2023). Shap-E: Generating conditional 3D implicit functions. arXiv. https://arxiv.org/abs/2305.02463

Kerbl, B., et al. (2023). 3D Gaussian splatting for real-time radiance field rendering. arXiv. https://arxiv.org/abs/2308.04079

Denninger, M., et al. (2019). BlenderProc: A procedural pipeline for photorealistic rendering. arXiv. https://arxiv.org/abs/1911.01911

Denninger, M., et al. (2023). BlenderProc2: A procedural pipeline for photorealistic rendering. Journal of Open Source Software, 8(84), 5104. https://doi.org/10.21105/joss.05104

Downloads


Переглядів анотації: 7

Опубліковано

2025-12-16

Як цитувати

Бобришев, Є. (2025). ЗАСТОСУВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В 3D-МОДЕЛЮВАННІ НА БАЗІ BLENDER . Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 3(31), 741–751. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.31.1071