ПРОБЛЕМА ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З КІБЕРБЕЗПЕКИ: ПРИКЛАДНА СПРЯМОВАНІСТЬ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2021.13.123132

Ключові слова:

кібербезпека, інформаційна безпека, математичні дисципліни, прикладна спрямованість.

Анотація

В дослідженні обґрунтовано існування нагальної потреби у підготовці кваліфікованих фахівців здатних у стислі терміни реагувати на кіберінциденти та протидіяти кіберзагрозам, проводити аудити станів та створювати ефективні системи управління інформаційною безпекою та кібербезпекою.

Метою роботи є розкриття шляхів та особливостей організації вивчення циклу математичних дисциплін з метою ефективної професійної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 125 «Кібербезпека».

Розглянуто роль математичної складової кібербезпеки та питання про організацію навчального процесу з циклу математичних дисциплін з метою ефективної професійної підготовки майбутніх фахівців з кібербезпеки. Зроблено висновок, що більшість професійно-орієнтованих дисципліни, які забезпечують базові знання з усіх аспектів захисту інформації ґрунтуються на фундаментальній математичній підготовці. В дослідженні аргументовано, що прикладні задачі, які вирішуються здобувачами спеціальності 125 «Кібербезпека» мають задовольняти методичній вимогі щодо реального практичного змісту, який забезпечує ілюстрацію практичної цінності і значущості набутих математичних знань у сфері інформаційної та/або кібербезпеки.

Вирішення проблеми підвищення якості математичної підготовки здобувачів розглянуто за рахунок використання внутрішньо-предметних й міжпредметних зв’язків, впровадження прикладної спрямованості математичних дисциплін та принципу наступності. В роботі наведено приклади професійно спрямованих завдань, які пропонуються до розв’язання здобувачам вищої освіти спеціальності 125 «Кібербезпека» під час вивчення математичних дисциплін. Доведено, що впровадження прикладної спрямованості математичних дисциплін створює необхідні умови та залучає здобувачів до професійної сфери, що є важливим кроком на шляху до підвищення якості підготовки фахівців з кібербезпеки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Buriachok, V. L. ta in. (2015). Informatsiina ta kiberbezpeka: sotsiotekhnichnyi aspekt (V. Tolubko, Red.). DUT.

134 cybersecurity statistics and trends for 2021 | varonis. Inside Out Security. https://www.varonis.com/blog/cybersecurity-statistics/

Center for internet security. making the connected world a safer place. https://www.cisecurity.org/

Buriachok, V. L. ta in. (2018). Model pidhotovky fakhivtsiv u sferi informatsiinoi ta kibernetychnoi bezpeky v zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 67(5), 277–289.

Korzhova, O. V. (2017). Teoretychni aspekty mizhpredmetnykh zviazkiv matematychnykh dystsyplin z dystsyplinamy tsyklu profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv iz orhanizatsii informatsiinoi bezpeky. Fizyko-matematychna osvita, (2), 89–93.

Buriachok, V. L., Bohush, V. M. (2018). Rekomendatsii shchodo rozrobky ta realizatsii modeli profesiinykh kompetentnostei u sferi pidhotovky fakhivtsiv dlia natsionalnoi systemy kiberbezpeky. Zakhyst informatsii, 20(2), 72–78.

Buriachok, V., & Sokolov, V. (2019). Implementation of Active Learning in the Masters Program on Cybersecurity. U Advances in Computer Science for Engineering and Education II (s. 610–624). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16621-2_57

Danyk, Yu. H., Suprunov, Yu. M. (2011). Deiaki pidkhody do formuvannia systemy pidhotovky kadriv dlia systemy kibernetychnoi bezpeky Ukrainy. Zbirnyk naukovykh prats ZhVI NAU «Informatsiini systemy», (5), 5–22.

Minochkin, A. I. (2011). Informatsiina borotba: suchasnyi stan ta dosvid pidhotovky fakhivtsiv. Oboronnyi visnyk, (2), 12–14.

Melnyk, S. ta in. (2018). Orhanizatsiia fakhovoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z kiberbezpeky na osnovi innovatsiinoi pedahohiky ta intehrovanoho pidkhodu v systemi realizatsii kliuchovykh kompetentsii bezpeky v informatsiinomu suspilstvi. Vytoky pedahohichnoi maisternosti, (21), 125–129.

Shevchenko, S. M. ta in. (2017). Statystychna obrobka eksperymentalnykh danykh yak odna z form naukovo-doslidnoi roboty studentiv spetsialnosti «Kiberbezpeka». Suchasnyi zakhyst informatsii, (2), 95–103. http://nbuv.gov.ua/UJRN/szi_2017_2_17.

Shevchenko, S. M. ta in. (2020). Provedennia swot-analizu otsiniuvannia informatsiinykh ryzykiv yak zasib formuvannia praktychnykh navychok studentiv spetsialnosti 125 Kiberbezpeka. Kiberbezpeka: osvita, nauka, tekhnika, 2(10), 158–168. https://www.csecurity.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/216

Metcalf, L., & Casey, W. (2016). Cybersecurity and Applied Mathematics: 1st Edition. Syngress.

Do You Need Math for Cybersecurity? – StartaCyberCareer.com. StartaCyberCareer.com – Start a Cybersecurity Career. https://startacybercareer.com/do-i-need-math-for-cyber-security/

Cybersecurity - Math - Guide - Education - Degree - School. Online Masters Degree in Cybersecurity | Guide to Cybersecurity Graduate Programs. https://www.cybersecurityeducationguides.org/cybersecurity-and-math-guide/

How much Math is there in a Cyber Security Degree?. DegreeQuery.com. https://www.degreequery.com/how-much-math-is-there-in-a-cyber-security-degree/

Program: Applied Mathematics and Computer Science, B.S. (Cyber Security Concentration) - University of Wisconsin Stout - Acalog ACMS™. https://bulletin.uwstout.edu/preview_program.php?catoid=10&poid=2054&hl=cyber%20security&returnto=search

Krylova, T. V., Steblianko, P. O. (2008). Profesiino oriientovane navchannia matematyky v tekhnichnomu vuzi – pershocherhova zadacha sohodennia. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky, (127), 98–102.

Mathematics education in Europe : common challenges and national policies. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/3532f22d-eea2-4bb2-941b-959ddec61810

Dowker, A. (2009). What works for children with mathematical difficulties. DCSF. https://www.researchgate.net/publication/253032270_What_Works_for_Children_with_Mathematical_Difficulties

Cyber Information Sharing: Building Collective Security. World Economic Forum - Home. http://www3.weforum.org/docs/WEF_Cyber_Information_Sharing_2020.pdf

Vidomosti pro samootsiniuvannia osvitnoi prohramy125 Kiberbezpeka. Mariupolskyi derzhavnyi universytet - Holovna storinka. http://mdu.in.ua/Ucheb/lits/samootsinka/bak/samoocinjuvannja_op_kiberbezpeka_2020-2021.pdf

Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 12 – Informatsiini tekhnolohii, spetsialnist 125 – Kiberbezpeka. Holovna | Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/125-kierbezpeka-bakalavr.pdf

Osvitno-profesiina prohrama 125 Kiberbezpeka. Mariupolskyi derzhavnyi universytet - Holovna storinka. http://mdu.in.ua/Ucheb/OPP/bak-2019/kiberbezpeka.pdf

Buldyhin, V. V. ta in. (2011). Liniina alhebra ta analitychna heometriia: navch. posibnyk (V. Buldyhin, Red.). TViMS.

Downloads


Переглядів анотації: 432

Опубліковано

2021-09-30

Як цитувати

Rotanova , N. ., Shabelnyk , T., Krivenko , S. ., & Lazarevska , Y. . (2021). ПРОБЛЕМА ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З КІБЕРБЕЗПЕКИ: ПРИКЛАДНА СПРЯМОВАНІСТЬ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 1(13), 123–132. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2021.13.123132