ВІРТУАЛЬНА ЛАБОРАТОРІЯ ДЛЯ МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСІВ В ІНФОРМАЦІЙНІЙ ТА КІБЕРБЕЗПЕЦІ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ

Ключові слова: віртуальна лабораторія, навчальний процес, фахівці в інформаційній та кібербезпеці, практичні навички

Анотація

Кількість хакерських атак та матеріальних збитків, які отримують останнім часом країни світу щороку збільшується. Все це вказує на те, що потреба у фахівцях, здатних виявляти та оцінювати ознаки стороннього кібервпливу, моделювати можливі ситуації такого впливу та прогнозувати їх можливі наслідки, організовувати й підтримувати комплекс заходів щодо забезпечення інформаційної і кібербезпеки та протидіяти несанкціонованому проникненню протиборчих сторін до власних ІТ систем і мереж, забезпечити криптозахист власного  інформаційного ресурсу тощо, - буде зростати.

В даній статті акцентовано увагу на те, що питання кіберзахисту даних особливо гостро постало в Україні. Адже саме від якості отримуваної інформації й залежить наше майбутнє, зокрема й майбутнє нашої держави. Разом з тим в статті зроблено наголос на те, що жодна педагогічна теорія не буде реалізована в навчальній діяльності, якщо для її впровадження не буде розроблено відповідний алгоритм - алгоритм формування влсне фахових компетенцій майбутніх спеціалістів в області інформаційної та кібербезпеки.

На основі наукової педагогічної літератури в статті визначено поняття «віртуальна лабораторія» та її значення у навчальному процесі закладу вищої освіти. Обґрунтовано актуальність впровадження лабораторії для моделювання процесів в інформаційній та кібербезпеці. Представлено віртуальну лабораторію «навчальний кіберполігон»  Київського університету імені Бориса Грінченка та можливості її використання студентами у процесі вивчення технологій в інформаційній та кібернетичній безпеці.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Volodymyr L. Buriachok, Київський університет імені Бориса Грінченка

доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки

Svitlana M. Shevchenko, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри комп’ютерних наук і математики

Pavlo M. Skladannyi, Київський університет імені Бориса Грінченка

старший викладач кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки

Посилання

Cisco Inc. (2018). Zvit Cisco iz kiberbezpeky za 2018 rik [Cisco Cybersecurity Report for 2018]. [Online]. Available: https://www.cisco.com/c/uk_ua/products/security/security-reports.html [Nov. 12, 2018]. (In Ukrainian).

Kaspersky Lab. (2018). Kaspersky Security Bulletin 2018. Statistics. [Online]. Available: https://securelist.ru/kaspersky-security-bulletin-2018-statistics/92906/ [Nov. 12, 2018].

Pedagogical Press (2018). Pidhotovka fakhivtsiv iz kiberbezpeky maye buty praktychno oriyentovanoyu [The training of cybersecurity specialists should be practically oriented]. [Online]. Available: https://pedpresa.ua/169818-pidgotovka-fahivtsiv-iz-kiberbezpeky-maye-buty-praktychno-oriyentovanoyu.html [Nov. 12, 2018]. (In Ukrainian).

O. V. Semenikhina and V. H. Shamonya, “Virtual'ni laboratoriyi yak instrument navchal'noyi ta naukovoyi diyal'nosti [Virtual labs as an educational and research tool],” Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, no. 1 (11), pp. 341–345, 2011. (In Ukrainian).

D. Y. Troytskyy, “Virtual'nye laboratornye raboty v inzhenernom obrazovanii [Virtual laboratory works in engineering education],” Interactive electronic technical manuals, no. 2, pp. 69–73, 2008. (In Russian).

I. A. Savinov and A. V. Savkina, “Virtual'nye laboratorii kak sredstvo obucheniya studentov [Virtual laboratories as a means of teaching students],” Collection of scientific papers of the international scientific-practical conference “Problems and achievements in science and technology,” no. 3, Omsk, 2016. (In Russian).

T. V. Nikulina and E. B. Starichenko, “Virtual'nye obrazovatel'nye laboratorii: printsipy i vozmozhnosti [Virtual educational laboratories: principles and opportunities],” Pedagogical education in Russia, no. 7, 2016. (In Russian).

Ya. V. Krups'kyy and V. M. Mykhalevych, Tlumachnyy slovnyk z informatsiyno-pedahohichnykh tekhnolohiy: slovnyk [Interpretative dictionary of informational and pedagogical technologies: dictionary]. Vinnitsa: VNTU, 72 p., 2010. (In Ukrainian).

S. U. Honcharenko, Ukrainian pedagogical dictionary [Ukrayins'kyy pedahohichnyy slovnyk]. Kyiv, 375 p., 1997. (In Ukrainian).

O. V. Palahin and M. H. Petrenko, Tlumachnyy ontohrafichnyy slovnyk z inzheneriyi znan' [An ontographic dictionary of expertise on knowledge engineering]. Kyiv: LLC “NVP Interservis,” 478 p., 2017. (In Ukrainian).


Переглядів анотації: 258
Завантажень PDF: 102
Опубліковано
2018-12-27
Як цитувати
[1]
V. L. Buriachok, S. M. Shevchenko, і P. M. Skladannyi, «ВІРТУАЛЬНА ЛАБОРАТОРІЯ ДЛЯ МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСІВ В ІНФОРМАЦІЙНІЙ ТА КІБЕРБЕЗПЕЦІ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ», Кібербезпека: освіта, наука, техніка, вип. 2, вип. 2, с. 98-104, Груд 2018.