РОЛЬ ЗМАГАНЬ CAPTURE-THE-FLAG (CTF) У ДОСЛІДЖЕННЯХ ТА НАВЧАННІ З КІБЕРБЕЗПЕКИ: АНАЛІЗ МАШИНИ "EDITORIAL"
DOI:
https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.28.762Ключові слова:
Кібербезпека, Capture-the-Flag (CTF), Ескалація привілеїв, Тестування на проникнення, Експлуатація вразливостей, Практики безпечного кодування, Пом'якшення загроз, Освіта в сфері кібербезпекиАнотація
Кіберзагрози постійно розвиваються, що вимагає безперервного вдосконалення методів підготовки фахівців. Традиційна теоретична освіта в галузі кібербезпеки часто не передбачає практичного застосування знань, що створює розрив між академічними знаннями та реальними викликами в інформаційній безпеці. Змагання Capture-the-Flag (CTF) стали ефективним методом розвитку критичних навичок кібербезпеки, надаючи учасникам можливість практичного відпрацювання методів тестування на проникнення, аналізу вразливостей мережевих систем та ескалації привілеїв.
У цьому дослідженні розглядається освітня цінність CTF-завдань на основі аналізу машини "Editorial" з платформи Hack The Box. У статті представлено структурований покроковий аналіз ключових етапів атаки, таких як розвідка, експлуатація вразливостей та ескалація привілеїв. Під час фази експлуатації розглядається SQL-ін'єкція як одна з критичних вразливостей, тоді як етап ескалації привілеїв демонструє ризики, пов'язані з неправильними налаштуваннями Git-репозиторіїв та sudo-доступу.
Науковий аналіз цих вразливостей дозволяє оцінити їх реальний вплив на інформаційну безпеку. У роботі також запропоновані стратегії захисту, включаючи впровадження безпечного написання коду, ефективне управління привілеями та автоматизований аудит безпеки. Досліджено можливості інтеграції CTF-змагань у професійну підготовку спеціалістів з кібербезпеки, підкреслюючи їхню роль у розвитку навичок вирішення реальних загроз та підготовки до роботи у сфері інформаційної безпеки.
Отримані результати підтверджують важливу роль CTF-завдань у навчанні та професійному розвитку. Подальші дослідження можуть бути зосереджені на підвищенні реалістичності CTF-змагань, розширенні автоматизації оцінювання навичок та інтеграції цих підходів у формальну систему кібербезпеки. Поєднання теоретичних знань із практичним досвідом робить CTF важливим інструментом у підготовці висококваліфікованих спеціалістів у сфері інформаційної безпеки.
Завантаження
Посилання
Jones, A. (2023). AI-Driven Reconnaissance Techniques: Enhancing Vulnerability Detection in Penetration Testing. Cybersecurity Journal, 12(3), 45–62.
Smith, J., & Roberts, L. (2022). The Role of Automated Scanners in Modern Reconnaissance. Journal of Information Security, 11(2), 88–101.
Patel, R. (2023). SQL Injection: Persistent Threats and Emerging Countermeasures. Computer Security Review, 14(1), 22–37.
Lee, T., & Zhang, H. (2023). Privilege Escalation through System Misconfigurations: Analysis and Prevention Strategies. IEEE Transactions on Cybersecurity, 18(5), 77–93.
Williams, K., et al. (2023), Defensive Countermeasures for SQL Injection Attacks: A Practical Guide. ACM Security & Privacy, 17(4), 55–71.
Garcia, M., & Thompson, E. (2022). Misconfigurations in Sudo and Git: Their Role in Privilege Escalation Attacks. Journal of Cyber Defense, 9(3), 102–118.
Brown, S., & Mitchell, P. (2023). Capture-the-Flag (CTF) Challenges as a Tool for Cybersecurity Education and Training. Education in Cybersecurity, 8(1), 30–46.
Jones, A. (2023). AI-Driven Reconnaissance Techniques: Enhancing Vulnerability Detection in Penetration Testing. Cybersecurity Journal, 12(3), 45–62.
Smith, J., & Roberts, L. (2022). The Role of Automated Scanners in Modern Reconnaissance. Journal of Information Security, 11(2), 88–101.
Patel, R. (2023). SQL Injection: Persistent Threats and Emerging Countermeasures. Computer Security Review, 14(1), 22–37.
Lee, T., & Zhang, H. (2023). Privilege Escalation through System Misconfigurations: Analysis and Prevention Strategies. IEEE Transactions on Cybersecurity, 18(5), 77–93.
Williams, K., et al. (2023). Defensive Countermeasures for SQL Injection Attacks: A Practical Guide. ACM Security & Privacy, 17(4), 55–71.
Vasylenko, V. (2024). HTB CTF Walkthrough: Editorial. https://volodymyr-vasylenko.github.io/posts/HTB-CTF-Walkthrough-Editorial/
Garcia, M., & Thompson, E. (2022). Misconfigurations in Sudo and Git: Their Role in Privilege Escalation Attacks. Journal of Cyber Defense, 9(3), 102–118.
Brown, S., & Mitchell, P. (2023). Capture-the-Flag (CTF) Challenges as a Tool for Cybersecurity Education and Training. Education in Cybersecurity, 8(1), 30–46.
Nguyen, D., & Tran, L. (2023). Real-World Exploitation Tactics: Lessons from Ethical Hacking Simulations. International Journal of Cybersecurity Research, 15(2), 98–112.
Foster, E., & Carter, J. (2023). The Role of Industry Partnerships in Cybersecurity Education: A Case Study of CTF-Based Learning. Journal of Information Security Education, 6(4), 50–67.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Володимир Василенко, Ганна Гринкевич, Ілля Кузнєцов

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.