РОЛЬ ЗМАГАНЬ CAPTURE-THE-FLAG (CTF) У ДОСЛІДЖЕННЯХ ТА НАВЧАННІ З КІБЕРБЕЗПЕКИ: АНАЛІЗ МАШИНИ "EDITORIAL"

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.28.762

Ключові слова:

Кібербезпека, Capture-the-Flag (CTF), Ескалація привілеїв, Тестування на проникнення, Експлуатація вразливостей, Практики безпечного кодування, Пом'якшення загроз, Освіта в сфері кібербезпеки

Анотація

Кіберзагрози постійно розвиваються, що вимагає безперервного вдосконалення методів підготовки фахівців. Традиційна теоретична освіта в галузі кібербезпеки часто не передбачає практичного застосування знань, що створює розрив між академічними знаннями та реальними викликами в інформаційній безпеці. Змагання Capture-the-Flag (CTF) стали ефективним методом розвитку критичних навичок кібербезпеки, надаючи учасникам можливість практичного відпрацювання методів тестування на проникнення, аналізу вразливостей мережевих систем та ескалації привілеїв.

У цьому дослідженні розглядається освітня цінність CTF-завдань на основі аналізу машини "Editorial" з платформи Hack The Box. У статті представлено структурований покроковий аналіз ключових етапів атаки, таких як розвідка, експлуатація вразливостей та ескалація привілеїв. Під час фази експлуатації розглядається SQL-ін'єкція як одна з критичних вразливостей, тоді як етап ескалації привілеїв демонструє ризики, пов'язані з неправильними налаштуваннями Git-репозиторіїв та sudo-доступу.

Науковий аналіз цих вразливостей дозволяє оцінити їх реальний вплив на інформаційну безпеку. У роботі також запропоновані стратегії захисту, включаючи впровадження безпечного написання коду, ефективне управління привілеями та автоматизований аудит безпеки. Досліджено можливості інтеграції CTF-змагань у професійну підготовку спеціалістів з кібербезпеки, підкреслюючи їхню роль у розвитку навичок вирішення реальних загроз та підготовки до роботи у сфері інформаційної безпеки.

Отримані результати підтверджують важливу роль CTF-завдань у навчанні та професійному розвитку. Подальші дослідження можуть бути зосереджені на підвищенні реалістичності CTF-змагань, розширенні автоматизації оцінювання навичок та інтеграції цих підходів у формальну систему кібербезпеки. Поєднання теоретичних знань із практичним досвідом робить CTF важливим інструментом у підготовці висококваліфікованих спеціалістів у сфері інформаційної безпеки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Jones, A. (2023). AI-Driven Reconnaissance Techniques: Enhancing Vulnerability Detection in Penetration Testing. Cybersecurity Journal, 12(3), 45–62.

Smith, J., & Roberts, L. (2022). The Role of Automated Scanners in Modern Reconnaissance. Journal of Information Security, 11(2), 88–101.

Patel, R. (2023). SQL Injection: Persistent Threats and Emerging Countermeasures. Computer Security Review, 14(1), 22–37.

Lee, T., & Zhang, H. (2023). Privilege Escalation through System Misconfigurations: Analysis and Prevention Strategies. IEEE Transactions on Cybersecurity, 18(5), 77–93.

Williams, K., et al. (2023), Defensive Countermeasures for SQL Injection Attacks: A Practical Guide. ACM Security & Privacy, 17(4), 55–71.

Garcia, M., & Thompson, E. (2022). Misconfigurations in Sudo and Git: Their Role in Privilege Escalation Attacks. Journal of Cyber Defense, 9(3), 102–118.

Brown, S., & Mitchell, P. (2023). Capture-the-Flag (CTF) Challenges as a Tool for Cybersecurity Education and Training. Education in Cybersecurity, 8(1), 30–46.

Jones, A. (2023). AI-Driven Reconnaissance Techniques: Enhancing Vulnerability Detection in Penetration Testing. Cybersecurity Journal, 12(3), 45–62.

Smith, J., & Roberts, L. (2022). The Role of Automated Scanners in Modern Reconnaissance. Journal of Information Security, 11(2), 88–101.

Patel, R. (2023). SQL Injection: Persistent Threats and Emerging Countermeasures. Computer Security Review, 14(1), 22–37.

Lee, T., & Zhang, H. (2023). Privilege Escalation through System Misconfigurations: Analysis and Prevention Strategies. IEEE Transactions on Cybersecurity, 18(5), 77–93.

Williams, K., et al. (2023). Defensive Countermeasures for SQL Injection Attacks: A Practical Guide. ACM Security & Privacy, 17(4), 55–71.

Vasylenko, V. (2024). HTB CTF Walkthrough: Editorial. https://volodymyr-vasylenko.github.io/posts/HTB-CTF-Walkthrough-Editorial/

Garcia, M., & Thompson, E. (2022). Misconfigurations in Sudo and Git: Their Role in Privilege Escalation Attacks. Journal of Cyber Defense, 9(3), 102–118.

Brown, S., & Mitchell, P. (2023). Capture-the-Flag (CTF) Challenges as a Tool for Cybersecurity Education and Training. Education in Cybersecurity, 8(1), 30–46.

Nguyen, D., & Tran, L. (2023). Real-World Exploitation Tactics: Lessons from Ethical Hacking Simulations. International Journal of Cybersecurity Research, 15(2), 98–112.

Foster, E., & Carter, J. (2023). The Role of Industry Partnerships in Cybersecurity Education: A Case Study of CTF-Based Learning. Journal of Information Security Education, 6(4), 50–67.

Downloads


Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2025-06-26

Як цитувати

Василенко, В., Гринкевич, Г., & Кузнєцов, І. (2025). РОЛЬ ЗМАГАНЬ CAPTURE-THE-FLAG (CTF) У ДОСЛІДЖЕННЯХ ТА НАВЧАННІ З КІБЕРБЕЗПЕКИ: АНАЛІЗ МАШИНИ "EDITORIAL". Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 4(28), 137–149. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.28.762