ТИПОЛОГІЯ АГЕНТІВ ТА ЇХ ВЛИВ НА ПОШИРЕННЯ ДЕЗІНФОРМАЦІЇ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ Х
DOI:
https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.28.862Ключові слова:
інформаційна безпека; імітаційне агентне моделювання; соціальні мережі; дизінформація; інформаційні операції.Анотація
Останнім часом з’являється чимало досліджень, що аналізують роль соціальних мереж у різних типах комунікації, зокрема у поширенні інформаційних впливів, таких як дезінформація, фейки та спрямовані інформаційні кампанії. Такі явища становлять загрозу інформаційній безпеці будь-якої держави. Наразі фіксується активне використання мережі X (Twitter) для впливу як на європейський, так і на український сегменти користувачів соціальних мереж. Враховуючи важливість цього питання, дане дослідження було спрямоване на аналіз алгоритму поширення контенту з урахуванням різних типів користувачів (так званих «агентів»). У межах дослідження проведено аналіз чотирьох типів агентів і визначено їхні ключові характеристики, що ймовірно визначають рівень впливу під час інформаційної операції, який, своєю чергою, є основним критерієм при побудові імітаційної моделі поширення контенту в соціальній мережі.
Завантаження
Посилання
Ferrara, E. (2017). Disinformation and social bot operations in the run up to the 2017 French presidential election. First Monday, 22(8). https://doi.org/10.5210/fm.v22i8.8005
Bessi, A., & Ferrara, E. (2016). Social bots distort the 2016 U.S. presidential election online discussion. First Monday, 21(11). https://doi.org/10.5210/fm.v21i11.7090
Bovet, A., & Makse, H. A. (2019). Influence of fake news in Twitter during the 2016 US presidential election. Nature Communications, 10, Article 7. https://doi.org/10.1038/s41467-018-07761-2
Vosoughi, S., Roy, D., & Aral, S. (2018). The spread of true and false news online. Science, 359(6380), 1146–1151. https://doi.org/10.1126/science.aap9559
Aral, S., & Walker, D. (2012). Identifying influential and susceptible members of social networks. Science, 337(6092), 337–341. https://doi.org/10.1126/science.1215842
González‑Bailón, S., Borge‑Holthoefer, J., & Moreno, Y. (2013). Broadcasters and hidden influentials in online protest diffusion. American Behavioral Scientist, 57(7), 943–965. https://doi.org/10.1177/0002764213479371
Howard, P. N., & Kollanyi, B. (2016). Bots, #StrongerIn, and #Brexit: Computational propaganda during the UK‑EU referendum. COMPROP Research Note 2016.1. https://doi.org/10.2139/ssrn.2798311
Starbird, K., Arif, A., & Wilson, T. (2019). Disinformation as collaborative work: Surfacing the participatory nature of strategic information operations. Proceedings of the ACM on Human‑Computer Interaction, 3(CSCW), Article 127. https://doi.org/10.1145/3359229
Goel, S., Anderson, A., Hofman, J., & Watts, D. J. (2016). The structural virality of online diffusion. Management Science, 62(1), 180–196. https://doi.org/10.1287/mnsc.2015.2158 (DOI expected, but search did not find a direct DOI; journal and date are provided)
Berger, J. (2013). Contagious: Why things catch on. New York, NY: Simon & Schuster. ISBN: 978-1451686579
Vasylieva O, Technical Sciences and Technologies: Scientific Journal / National University “Chernihiv Polytechnic.” – Chernihiv: NU “Chernihiv Polytechnic,” 2023. – No. 2(32). – 418 p., 193-200
Daniel J. Brass A SOCIAL NETWORK PERSPECTIVE ON HUMAN RESOURCES MANAGEMENT, Research in Personnel and Human Resources Management, 39-79. DOI:10.1093/oso/9780195159509.003.0019
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ольга Васильєва

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.