КОГНІТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2024.23.237245

Ключові слова:

когнітивна технологія; компетентність; штучний інтелект; здобувачі освіти.

Анотація

Стаття зосереджена на дослідженні впливу когнітивних технологій, зокрема тих, в основі яких є штучний інтелект, на процес формування компетентностей здобувачів освіти, а також на розгляд підходів до розробки когнітивної інформаційної технології. В рамках роботи було розроблено модель когнітивної технології формування компетентностей здобувачів освіти, яка інтегрує індивідуалізований підхід до навчання, спрямований на підвищення якості освіти та розвиток ключових компетентностей здобувачів. Авторами здійснено детальний аналіз актуальної наукової літератури для визначення критичних параметрів оцінки ефективності запропонованої системи. Емпірична частина включає експерименти зі здобувачами освіти, котрі вивчають дисципліни природничого циклу, демонструючи значне поліпшення у засвоєнні матеріалу та мотивації щодо здобуття освіти. Показано, що на когнітивну модель технології формування компетентностей здобувачів освіти впливають: нормативно-правова база, концепція когнітивної технології, програмно-апаратний комплекс та людський ресурс. Результатом застосування даної технології є «Рекомендації щодо удосконалення процесу формування компетентностей здобувачів освіти». Також показано, що дана модель може бути розкладена на два етапи: «Навчання нейронної мережі» та «Впровадження нейронної мережі в освітній процес». У цьому дослідженні основна увага приділяється досягненню ефективності та мінімізації освітніх втрат у процесі набуття компетентностей. Підтверджено достатню ефективність когнітивної технології формування компетентностей здобувачів освіти, відкриваючи нові перспективи для її застосування у різноманітних освітніх контекстах. Дослідження показує можливості підходу до розвиток освітніх технологій з використанням штучного інтелекту, пропонуючи інноваційні підходи до навчання, сприяючи формуванню глибоких знань та розвитку комплексного розуміння предмету вивчення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Vizniuk, I., et al.., (2021). The use of artificial intelligence in education. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 14–22. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-14-22

Gorbachev, O. (2023).The use of artificial intelligence in education: advantages, challenges and opportunities. State, achievements and prospects of information systems and technologies: materials of the XXIII All-Ukrainian scientific and technical conference of young scientists, graduate students and students, 334–335.

Nikolenko, K., Protas, О., & Yarmolenko, Т. (2023). Innovative technologies of artificial intelligence for ensuring academic integrity in educational institutions of Ukraine. Prospects and Innovations of Science, 12(30), 393–406.

Marienko, M., Kovalenko, V. (2023). Artificial intelligence and open science in education. Physical and mathematical education, 38(1), 48–53. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-1-007

Skitsko, O., et al. (2023). Threats and Risks of Using Artificial Intelligence. Electronic professional scientific publication “Cybersecurity: Education, Science, Technology”, 2(22), 6–18. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2023.22.618

Buriachok, V., et al. (2020). Application of the Ni Multisim Environment in the Formation of Practical Skills of Students of Specialty 125 “Cybersecurity”. Electronic professional scientific publication “Cybersecurity: Education, Science, Technology”, 1(9), 159–169. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2020.9.159169

Nguyen, N. (2023). Exploring the role of AI in education. London Journal of Social Sciences, 84–95. https://doi.org/10.31039/ljss.2023.6.108.

Kryvoruchko, O. (2022). Modeling the process of forming the competencies of IT specialists. Integrated quality assurance of technological processes and systems (QAQAPS - 2022): abstracts of the XII International Scientific and Practical Conference, 2(2).

Downloads


Переглядів анотації: 211

Опубліковано

2024-03-28

Як цитувати

Десятко , А., Хорольська, Н., & Чубаєвський, В. (2024). КОГНІТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 3(23), 237–245. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2024.23.237245

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають