АЛГОРИТМИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В РОЗРОБЦІ ІГОР
DOI:
https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.27.701Ключові слова:
штучний інтелект; ШІ; алгоритми ШІ; GameDev; розробка ігор; тестування.Анотація
Статтю присвячено висвітленню питань можливого використання алгоритмів штучного інтелекту (ШІ) у сферу розробки ігор. Через зростання складності відеоігор (ігрових механік, різнопланових сюжетів, ігрового оточення) стає все більш актуальним ефективне застосування новітніх технологій ШІ для розробки відеоігор. Метою роботи є дослідження алгоритмів ШІ щодо можливого застосування у розробці відеоігор та ігровому процесі. Гіпотезою дослідження є те, що використання ШІ у розробці ігор (GameDev) може призвести до скорочення витрат на розробку. На ШІ можна перекласти задачі генерування текстур ландшафту ігрового середовища, адаптивно змінюваного відповідно дій реальних персонажів. Діалоги фонових неігрових персонажів (Non-Player Character, NPC) та звукові ефекти можна згенерувати за допомогою ШІ. Ба-більше, ШІ може генерувати й самі неігрові персонажі, при цьому поведінка таких персонажів може змінюватися, залежно від дій реальних гравців, що створює захопливий ігровий досвід гравців. Такий підхід здатен не лише зменшити вартість та тривалість виробництва, а й позитивно вплинути на різноманітність ігрового процесу. У статті розглянуто та систематизовано алгоритми ШІ, які можуть бути використані у розробці ігор, наведено приклади, розглянуто специфіку та переваги їх використання. Для цього використано методологію дослідження, яка поєднала аналіз літературних джерел та проведення дослідження на основі відомостей про впровадження ШІ у GameDev. З’ясовано, що алгоритми ШІ мають великий потенціал ефективного впровадження у GameDev, адже їх впровадження допомагає урізноманітнити ігровий процес, надає унікальний досвід гри кожному гравцю. Гравець отримує значну свободу дій, різні можливі динамічно змінювані сценарії та діалоги з неігровими персонажами. ШІ може не лише реагувати на дії гравця, а й змінювати оточення для того, щоб ігровий процес був цікавим і захопливим для гравця, не залежно від рівня його прогресу в грі. Впровадження технологій ШІ в GameDev здебільшого показує гарну ефективність, але вони потребують високої кваліфікації розробників та врахування ризиків у процесі його впровадження.
Завантаження
Посилання
Global Games Market Report 2024. (2024). Newzoo. https://best-of-gaming.be/wp-content/uploads/2024/09/2024_Newzoo_Global_Games_Market_ Report.pdf
Knight, W. (2023). Google’s Gemini Is the Real Start of the Generative AI Boom. https://www.wired.com/story/google-gemini-generative-ai-boom/
Shabinskiy, A. (2013). Ontologies, probabilistic topic models, and topic maps in ontology-driven information systems. NaUKMA Research Papers. Computer Science, 151, 60–66.
Skidan, V. (2024). Domestic segment of gamedev: history of development and current state. Digital Есопоmу and Economic Security, 3(12), 76–80. https://doi.org/10.32782/dees.12-13
Alotaibi, O. (2024). New Metaverse Games Based on Artificial Intelligence: A Review. International Journal of Metaverse, 2, 20–32. https://doi.org/10.54536/ijm.v2i1.3230
Ling, L., Chen, X., Wen, R., Li, T., & Lc, R. (2024). Sketchar: Supporting Character Design and Illustration Prototyping Using Generative AI. Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, 8, 1–28. https://doi.org/10.1145/3677102
Saersenbek, K. & Chinibayeva, T. (2024). Affective computing methods for simulation of action scenarios in video games. Procedia Computer Science, 231, 341–346. https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.12.214
Humble, N. (2024). AI Supported Game Development: Exploring Opportunities and Challenges. 2nd Symposium on AI Opportunities and Challenges (SAIOC). https://doi.org/10.13140/RG.2.2.30170.76480
Vesseron, N., Redko, I., & Laclau, Ch. (2020). Deep Neural Networks are Congestion Games: from Loss Landscape to Wardrop Equilibrium and Beyond. arXiv. https://doi.org/10.48550/arXiv.2010.11024
Aydın, A. & Surer, E. (2020). Using Generative Adversarial Nets on Atari Games for Feature Extraction in Deep Reinforcement Learning. arXiv. https://doi.org/10.48550/arXiv.2004.02762
Trofymenko, O. & Bondarenko, М. (2024). Artificial intelligence in video game development. Modern technologies in power engineering, electromechanics, control systems and mechanical engineering: 7 All-Ukrainian scientific and practical conference.
Krepchenko, A. (2023). AI in Gamedev. Medium https://medium.com/@anna.krepchenko/ai-in-gamedev-bc4be34ae55e
Gupta, P. (2024). AI in Gaming: Creating Adaptive and Intelligent Game Environments. https://fpgainsights.com/artificial-intelligence/ai-in-gaming-creating-adaptive-and-intelligent/
Reed V. (2024). Real-Time Translation in Gaming: Cross-Cultural Multiplayer Experiences. AI Proficiency Hub #AICompetence.org. https://aicompetence.org/real-time-translation-in-gaming/
Lung, R. I. & Suciu, M. A. (2023). A Game Theoretic Decision Tree for Binary Classification. Lecture Notes in Computer Science, 14091, 29–41. https://doi.org/10.1007/978-3-031-42616-2_3
GeeksforGeeks. (2024). Hierarchical Task Networks (HTNs): Structure, Algorithms, and Applications in AI - GeeksforGeeks. https://www.geeksforgeeks.org/hierarchical-task-networks-htns-structure-algorithms-and-applications-in-ai/
Enhancing Game Immersion: The Role of Computer Vision in Gaming in 2023. (2023). https://www.augmentedstartups.com/blog/enhancing-game-immersion-the-role-of-computer-vision-in-gaming-in-2023
Trofymenko, O. G., Sokolov, A. V., Chykunov, P. O., Akhmametieva, H. V., & Atanasevych, A. O. (2024). Analysis of the role of testing and quality assurance professionals. Collection of Scientific Papers of Admiral Makarov National University of Shipbuilding, 3(496), 106–113. https://doi.org/10.15589/znp2024.3(496).16
Urwin, M. (2023). Artificial Intelligence in Gaming (and 11 AI Games to Know). https://builtin.com/artificial-intelligence/ai-games
Revolutionizing Game Development: The Power of Procedural Content Generation. (n.d.) https://30dayscoding.com/blog/procedural-content-generation-in-games
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олена Трофименко, Анастасія Дика, Юлія Лобода, Анатолій Толокнов, Максим Бондаренко

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.