СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ НАВЧАННЯМ НА БЛОКЧЕЙНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2023.19.5668

Ключові слова:

блокчейн; технологія блокчейн; система управління навчанням; LMS; BLMS.

Анотація

В контексті розвитку світової освітньої сфери із урахуванням сучасних трендів та викликів, в умовах трансформації соціальних послуг та сервісів до цифрових форм, актуальним дослідженням є пошук ідей, концепцій, стартапів, пілотних проєктів та особливостей запровадження технології блокчейн в освіту. Перший блокчейн Bitcoin проєктувався як надзвичайно безпечна та надійна інформаційна мережа для фінансового сектору, де зберігання та передавання ціннісних активів – основний функціонал. В сфері освіти та навчальних процесів питання інформаційної безпеки стоїть найбільш гостро, позаяк мова йде про надійне зберігання активностей викладачів та студентів. Це питання успішно вирішує технологія блокчейн. Метою роботи є дослідження інженерних блокчейн-рішень, що опубліковані в академічних цитованих виданнях. Задля досягнення цілей роботи були зібрані та проаналізовані найбільш цитовані наукові публікації за останні 5 років. Досліджено роботи в яких висвітлені концептуальні та практичні блокчейн-рішення, що спрямовані на підвищення ефективності, надійності та безпеки в роботі систем управління навчанням (LMS). Новий тип таких блокчейн-систем в наукових роботах називають системами управління навчанням на блокчейні (BLMS). Результати дослідження деяких з найбільш відомих блокчейн-систем, розділено на п'ять наступних груп: сертифікація результатів навчання; акредитація освітніх програм; безпека систем управління навчанням; навчальні та освітні проєкти; управління результатами навчання та винагородами. Публікації відображають ряд вирішених питань щодо сертифікації курсів, випуску цифрових дипломів, електронні портфоліо і репутаційні винагороди. Багато питань залишаються не вирішеними, зокрема, дороговизна та складність технології блокчейн, незворотність дій в блокчейні, відсутність масового сприйняття та комфортного інтерфейсу для користувачів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Kulikovskyi, A. (2019). Blockchain as a component of information security. Electronic Professional Scientific Edition «Cybersecurity: Education, Science, Technique», 4(4), 85-89. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2019.4.8589.

Alammary, A., Alhazmi, S., Almasri, M., Gillani, S. (2019). Blockchain-based applications in education: A systematic review. Applied Sciences, 9(12), 2400. https://doi.org/10.3390/app9122400.

Bhaskar, P., Tiwari, C.K., Joshi, A. (2021), Blockchain in education management: present and future applications. Interactive Technology and Smart Education, 18(1), 1-17. https://doi.org/10.1108/ITSE-07-2020-0102.

Efanov, D., Roschin, P. (2018). The All-Pervasiveness of the Blockchain Technology. Procedia computer science, 123, 116-121. https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.01.019.

Grech, A., Camilleri, A. (2017). Blockchain in Education, EUR 28778 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, ISBN 978-92-79-73497-7, https://doi.org/10.2760/60649.

Ayub Khan, A., Laghari, A. A., Shaikh, A. A., Bourouis, S., Mamlouk, A. M., Alshazly, H. (2021). Educational Blockchain: A Secure Degree Attestation and Verification Traceability Architecture for Higher Education Commission. Applied Sciences, 11(22), 10917. https://doi.org/10.3390/app112210917.

Panagiotidis, P. (2022). Blockchain in Education - The Case of Language Learning. European Journal of Education, 5(1), 66–83. https://doi.org/10.26417/443gjm83.

Raimundo, R.; Rosário, A. (2021). Blockchain System in the Higher Education. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 11, 276–293. https://doi.org/10.3390/ejihpe11010021.

Ceylan, A. (2020). Book Review: Blockchain Technology Applications in Education. Journal of Educational Technology & Online Learning, 3(2), 168-176. https://doi.org/10.31681/jetol.698498.

Gräther, W., Kolvenbach, S., Ruland, R., Schutte, J., Torres, C., Wendland, F. (2018). Blockchain for education: lifelong learning passport. In Proceedings of 1st ERCIM Blockchain workshop 2018. European Society for Socially Embedded Technologies (EUSSET). https://doi.org/10.18420/blockchain2018_07.

Castro, R. Q., Au-Yong-Oliveira, M. (2021). Blockchain and higher education diplomas. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 11(1), 154-167. https://doi.org/10.3390/ejihpe11010013.

Reis-Marques, C., Figueiredo, R., de Castro Neto, M. (2021). Applications of Blockchain Technology to Higher Education Arena: A Bibliometric Analysis. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 11(4), 1406-1421. https://doi.org/10.3390/ejihpe11040101.

Fedorova, Elena P.; Skobleva, Ella I. (2020). Application of Blockchain Technology in Higher Education. European Journal of Contemporary Education, 9(3), 552-571. https://doi.org/10.13187/ejced.2020.3.552.

DCC (2022). Digital Credentials Consortium. https://digitalcredentials.mit.edu/wp-content/uploads/2020/02/whitepaper-building-digital-credential-infrastructure-future.pdf.

Steiu, M.-F. (2020). Blockchain in education: Opportunities, applications, and challenges. First Monday, 25(9). https://doi.org/10.5210/fm.v25i9.10654.

Ocheja, P., Flanagan, B., Ueda, H. and Ogata. H. (2019). Managing lifelong learning records through blockchain. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 14, 4. https://doi.org/10.1186/s41039-019-0097-0.

Bedi, P., Gole, P., Dhiman, S., Gupta, N. (2020). Smart Contract based Central Sector Scheme of Scholarship for College and University Students. Procedia Computer Science, 171, 790–799. https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.04.086.

Awaji, B., Solaiman, E., Marshall, L. Blockchain-Based Trusted Achievement Record System Design. In Proceedings of the ICIEI 2020: 5th International Conference on Information and Education Innovations, London, UK, 26–28 July 2020; pp. 46–51. https://doi.org/10.1145/3411681.3411689.

Arndt, T. (2019). An Overview of Blockchain for Higher Education. In Proceedings of the IC3K 2019—11th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, Vienna, Austria, 17–19 September 2019; pp. 231–235. https://doi.org/10.5220/0008343902310235.

Min, L., Bin, G. (2022). Online teaching research in universities based on blockchain. Education and Information Technologies, 6459–6482. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10889-w.

Liu, Q., Guan, Q., Yang, X., Zhu, H., Green, G., Yin, S. (2018). Education industry cooperative system based on blockchain. In 2018 1st IEEE international conference on hot information-centric networking (HotICN) (pp. 207-211). IEEE. https://doi.org/10.1109/HOTICN.2018.8606036.

Fernandez-Carames, T. M., Fraga-Lamas, P. (2019). Towards Next Generation Teaching, Learning, and Context-Aware Applications for Higher Education: A Review on Blockchain, IoT, Fog and Edge Computing Enabled Smart Campuses and Universities. Applied Sciences, 9(21), 4479. https://doi.org/10.3390/app9214479.

Altinay, F., Beyatli, O., Dagli, G., Altinay, Z. (2020). The role of Edmodo model for professional development: The uses of blockchain in school management. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(12), 256-270. https://doi.org/10.3991/ijet.v15i12.13571.

Cheriguene, A., TaiKabache, T., Adnane, A., Kerrache C.A., Farhan Ahmad, F. (2022). On the use of Blockchain Technology for Education during Pandemics. https://doi.org/10.1109/MITP.2021.3066252.

Khan, M., Naz, T. (2021). Smart Contracts Based on Blockchain for Decentralized Learning Management System. SN COMPUT. SCI. 2, 260. https://doi.org/10.1007/s42979-021-00661-1.

Al-Zoubi, A. Y., Dmour, M., Aldmour, R. (2022). Blockchain as a Learning Management System for Laboratories 4.0. International Journal of Online and Biomedical Engineering (iJOE), 18(12), pp. 16–34. https://doi.org/10.3991/ijoe.v18i12.33515.

Purnama, S., Aini, Q., Rahardja, U., Santoso, N. P. L., Millah, S. (2021). Design of Educational Learning Management Cloud Process with Blockchain 4.0 based E-Portfolio. Journal of Education Technology, 5(4), 628-635. https://doi.org/10.23887/jet.v5i4.40557.

Downloads


Переглядів анотації: 166

Опубліковано

2023-03-30

Як цитувати

Yalanetskyi, V. (2023). СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ НАВЧАННЯМ НА БЛОКЧЕЙНІ. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 3(19), 56–68. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2023.19.5668