МЕТОДОЛОГІЯ РОЗРОБКИ НАВЧАЛЬНИХ ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ У ВИГЛЯДІ ОНЛАЙН ІГОР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2023.22.249256

Ключові слова:

навчальні онлайн ігри; моделювання; ігровий дизайн; адаптивність; мова програмування.

Анотація

У статті розглянуто основні аспекти та методи розробки навчальних комп’ютерних ігор. Авторами зазначено, що у сфері розробки навчальних ігор існує велика кількість нерозв’язаних задач та виникає багато запитань, пов’язаних з моделями, методами та технологіями розробки навчальних ігор, їх оцінкою та аналізом, що потребують ретельного дослідження та врахування при створенні навчального контенту. Відзначається збільшення популярності онлайн ігор в сучасних умовах технологічного прогресу. Визначено роль та переваги застосування онлайн ігор в освітній діяльності та їхній вплив на підвищення мотивації до навчання у здобувачів освіти та покращення результативності. У статті наведено ключові аспекти методології розробки навчальних ігор. Грунтуючись на аналізі успішних навчальних ігор розроблено схему концепції навчання, ігрового дизайну, інтерактивності та адаптивності навчальної онлайн гри. Розробку концептуальної моделі навчання запропоновано здійснювати за результатами аналізу складної системи та діючих припущень. Зазначено, що на цьому етапі має відбуватися уточнення задач моделювання, визначення процедур та складання графіка імітаційного експерименту. Відмічено важливість здійснення формального опису об’єкта моделювання, побудованого на розробці алгоритмів поведінки компонент складної системи та їх взаємодії. Зазначено, що правильний вибір мови програмування є важливим аспектом розробки ігор, оскільки кожна мова має свої особливості та застосовується у різних сферах ігрової розробки. Розглянуто деякі з найпоширеніших мов програмування, які використовуються для створення ігор та проаналізовано можливості їх застосування при розробці навчальних онлайн ігор. Висунуто ідею розробки онлайн гри, яка містить адаптивні системи, що регулюють складність і темп навчання, надаючи допомогу за потреби. Запропонована навчальна онлайн гра дозволяє персоналізувати навчання та формувати індивідуальну траєкторію розвитку здобувача. Відзначається, що така гра створює ситуацію успіху, яка мотивує учасників, сприяє обміну досвідом у командних іграх, тощо.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

B Marques, M. R., Quispe, A., & Ochoa, F. S. (2014). A systematic mapping study on practical approaches to teaching software engineering. In Frontiers in Education Conference (FIE).

Malik, B., & Zafar S. (2012). A systematic mapping study on software engineering education. In World Academy of Science, Engineering and Technology.

Souza, M. R. A., Moreira, V. L, R., Figueiredo, E., & Costa, H. (2017). Games for Learning: Bridging Game-related Education Methods to Software Engineering Knowledge Areas. In International Conference on Software Engineering (ICSE) Software Engineering Education and Training Track (SEET).

Kosa, M., Yilmaz, M., O’Connor, R. V., & Clarke, P. M. (2016). Software Engineering Education and Games: A Systematic Literature Review. Journal of Universal Computer Science, 22(12), 1558–1574.

Baker, A., Navarro, E. O., & Hoek, A. v. d. (2003). Problems and Programmers: an educational software engineering card game. In 25th International Conference on Software Engineering (ICSE), 614–619. https://doi.org/10.1109/ICSE.2003.1201245

Wu, B., & Wang, A. I. (2012). A Guideline for Game Development-based Learning: A Literature Review. International Journal of Computer Games Technology. https://doi.org/10.1155/2012/103710

Deterding, S., & Dixon D. (2011). Gamification: Using game design elements in non-gaming contexts. In Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI).

Petersen, K., Feldt, R., Mujtaba, S., & Mattsson M. (2007). Systematic mapping studies in software engineering. In 12th International Conference on Evaluation and Assessment in Software Engineering (EASE).

Dicheva, D., Dichev, C., Agre, G. & Angelova, G. (2015). Gamification in education: A systematic mapping study. Educational Technology & Society, 75–88.

Navarro, E. O., & Van Der Hoek, A. (2009). Comprehensive evaluation of an educational software engineering simulation environment. Conference on Software Engineering Education & Training (CSEE&T).

Bеrg Mаrklund, B., Еngström, H., & Hеllkvist, M. (2019). What empirical research tells us about game development. Computer game, 8, 179–198.

Gee, J. P. (2013). The Anti-Education Era: Creating Smarter Students through Digital Learning. NYC.: Palgrave Macmillan.

Gee, J. P. (2003). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy. Palgrave Macmillan.

Heeter, C. (2003). Interactivity in educational games: A qualitative analysis of how students respond to game features. Educational Technology Research and Development, 2(51), 81–-114.

Ishak, S., Hasran, U., & Din, R. (2023). Media Education through Digital Games: A Review on Design and Factors Influencing Learning Performance. Special Issue “Active Teaching and Learning: Educational Trends and Practices”, 2(13).

Skliarenko, O. V., Yahodzinsky, S. M., Nikolaievskyi, O. Y., & Nevzorov, A. V. (2024). Digital interactive learning technologies as an integral part of the modern educational process. Scientific journal “Innovative Pedagogy”, 68(2), 250–257.

Kolodinska, Y. O., Skliarenko, O. V., & Nikolaievskyi, O. Y. (2022). Practical aspects of developing innovative business ideas using digital services. Journal “Economics and Management”, 4, 53–60.

Downloads


Переглядів анотації: 69

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Скляренко, О., & Покидько, Д. (2023). МЕТОДОЛОГІЯ РОЗРОБКИ НАВЧАЛЬНИХ ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ У ВИГЛЯДІ ОНЛАЙН ІГОР . Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 2(22), 249–256. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2023.22.249256