ІНТЕГРАЦІЯ LEAN CANVAS У ПІДГОТОВКУ ІТ-ФАХІВЦІВ ЯК МЕХАНІЗМУ КОГНІТИВНОГО СПРОЩЕННЯ ТА РАЦІОНАЛІЗАЦІЇ СКЛАДНИХ РІШЕНЬ У ЖИТТЄВОМУ ЦИКЛІ ІТ-ПРОДУКТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.30.976

Ключові слова:

Lean Canvas, стартап, бізнес-модель, MVP (мінімально життєздатний продукт), цільова аудиторія, проблема-орієнтоване мислення, студентський проєкт

Анотація

Дане дослідження присвячено інтеграції інструменту Lean Canvas у підготовку фахівців ІТ-сфери як механізму когнітивного спрощення й раціоналізації складних рішень на ранніх етапах життєвого циклу цифрового продукту. Теоретичне підґрунтя становлять підходи гіпотезо-орієнтованого проєктування та експериментальної перевірки припущень, що дають змогу мінімізувати невизначеність і ресурсоємні помилки у студентських командах. Метою статті є концептуалізація ролі Lean Canvas в освітньому процесі за спеціальностями «Комп’ютерні науки» та «Комп’ютерна інженерія» та обґрунтування методики його педагогічної інтеграції в логіку продуктового менеджменту (ідеація - MVP - product/market fit). Методологію становлять аналіз і синтез наукових джерел, системний і діяльнісний підходи, моделювання освітніх артефактів (рубрики, чек-листи, шаблони експериментів) і емпірична апробація в межах курикулумів, орієнтованих на командну проєктну роботу. Представлено операційний каркас застосування Lean Canvas у ЗВО: картування ризикових гіпотез (проблема, сегменти, цінність, канали, метрики), формування плану перевірок, ув’язування з інженерними практиками (керування вимогами, CI/CD, UX-дослідження), а також набір індикаторів результативності (problem-solution fit, конверсії, залученість). Наукова новизна полягає в поєднанні епістемологічного аналізу з практиками організаційного навчання студентських команд та у введенні верифікованих критеріїв успіху освітніх інтервенцій, що спираються на Lean Canvas. Практична значущість полягає у створенні відтворюваної методики інтеграції цього інструмента в навчальні модулі з підприємництва, управління продуктом і програмної інженерії, що забезпечує прозорість рішень, трасованість артефактів і швидке замикання циклів зворотного зв’язку. Результати можуть бути використані для оновлення освітніх програм, підвищення якості студентських ІТ-проєктів і впровадження доказово орієнтованих практик управління інноваціями в університетському середовищі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Ash Maurya. Lean Canvas. URL: https://ashmaurya.com/

Lobato, V. B. (2025). From Hypothesis to Value. Lund University Repository. https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=9212497&fileOId=9213027

Ben Rejeb, W., & Bagheri, A. (2025). The Lean StrategyCanvas. SAGE Open, 15(2). DOI:10.1177/2694104X251378451

Higuita, D., & García, D. (2025). Modelo de negocio para plataforma de aprendizaje en inglés. EAFIT Repository. https://repository.eafit.edu.co/server/api/core/bitstreams/989a45af-4b9f-4151-a99e-3b39169467df/content

Torres, D.,&Alcántar, V.(2025). TPACK y Lean Canvas como metodología en entornos híbridos. Apertura, UDG Virtual. http://www.udgvirtual.udg.mx/apertura//index.php/apertura/article/viewFile/2680/1770

Pongsiri Kamkankaew, Phithagorn Thanitbenjasith, Suteera Sribenjachot and Jatupron Wongmahatlek. (2025). Using Design Thinking To Improve How Business Model Design Is Taught In Higher Education. Modern Academic Development and Promotion Journal, 3(4), 120-166.; DOI: https://doi.nrct.go.th/ListDoi/listDetail?Resolve_DOI=10.14456/madpiadp.2024.1.

Librianti, N. A. A. (2025). Designing “PawsBuddy” Pet Health Platform. IPB Repository. https://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/170187

Sakrawandi, & Prasetyo, F. D. (2025). How to create innovation: the ultimate guide to proven strategies and business models to drive innovation and digital transformation: by Stefan F. Dieffenbacher, Caroline Hüttinger, Susanne M. Zaninelli, Douglas Lines, and Andreas Rein, Canada, John Wiley & Sons, Inc., 2024, 464 pp., ISBN: 978-1-394-25428-6. Technology Analysis & Strategic Management, 1–2. https://doi.org/10.1080/09537325.2025.2512554

Kopchak, Y., Lobunets , T., & Lukovskyi, R. (2024). SWOT ANALYSIS AS A CRUCIAL TOOL IN BUSINESS STRATEGY DEVELOPMENT. Economy and Society, (61). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-146

Razabillah, N., Putri Junaedi, S.R., Maria Daeli, O.P., & Arasid, N.S. (2023). Lean Canvas and the Business Model Canvas Model in Startup Piecework. Startupreneur Business Digital (SABDA Journal).

Abramov, V., Astafieva, M., Boiko, M., Bodnenko, D., Bushma, A., Vember, V., Hlushak, O., Zhyltsov, O., Ilich, L., Kobets, N., Kovaliuk, T., Kuchakovska, H., Lytvyn, O., Lytvyn, P., Mashkina, I., Morze, N., Nosenko, T., Proshkin, V., Radchenko, S., Yaskevych, V. (2021). Theoretical and practical aspects of the use of mathematical methods and information technology in education and science. https://doi.org/10.28925/9720213284km

Downloads


Переглядів анотації: 42

Опубліковано

2025-10-26

Як цитувати

Кучаковська, Г., & Хорольська, К. (2025). ІНТЕГРАЦІЯ LEAN CANVAS У ПІДГОТОВКУ ІТ-ФАХІВЦІВ ЯК МЕХАНІЗМУ КОГНІТИВНОГО СПРОЩЕННЯ ТА РАЦІОНАЛІЗАЦІЇ СКЛАДНИХ РІШЕНЬ У ЖИТТЄВОМУ ЦИКЛІ ІТ-ПРОДУКТУ. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 2(30), 305–315. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.30.976

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають