ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ: ОНТОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2022.17.112127

Ключові слова:

онтологічна модель; процес навчання; хмарні технології; інформаційні технології; зміст навчання; навчальна інформаційна система; система управління навчанням

Анотація

У статті розглянуто онтологічний підхід до створення та використання навчальних інформаційних систем та систем управління навчальним процесом, які функціонують у хмарному середовищі. Запропонований онтологічний підхід дає можливість реалізувати навчальні процеси, підтримуючи спільний доступ як для користувачів (студентів, викладачів, методистів тощо), так і до різних навчальних курсів спільного навчального контенту, що зберігається в хмарі. Результатом використання хмарних технологій та онтологій є можливість внесення необхідних коректив до сукупності цілей і завдань навчального процесу, процесу навчання, курсу, вимог до рівня знань і компетентності студентів. Запропоновано онтологічний підхід до побудови навчальних систем, що працюють у хмарному середовищі. Розроблену онтологічну модель доцільно використовувати при реалізації системи навчання в управлінні процесами навчання у вищих навчальних закладах. Побудована онтологічна модель дає можливість здійснювати постійне вдосконалення процесів навчання, підтримуючи обмін як користувачами (студентами, викладачами, методистами тощо), так і різними навчальними курсами спільного навчального контенту, що зберігається в хмарі. Результатом використання хмарних технологій та онтологій є можливість внесення необхідних коректив до набору цілей і завдань навчального процесу, до навчального процесу, курсу навчання, до вимог до рівня та компетенцій слухачів з боку роботодавців та/або держави. Розроблена онтологічна модель процесів навчання дозволяє, використовуючи хмарні технології, формувати простір змісту навчання. Спільне використання навчального контенту між навчальними системами дозволило не тільки використовувати готові високоякісні навчальні матеріали, розроблені найкращими вчителями, але й скоротило час і ресурси, витрачені на передачу контенту з однієї системи в іншу. Запропонований підхід використовує інтеграцію таких технологій, як: онтологічне моделювання, інтелектуалізація та інформатизація, а також хмарні технології. Використання цих технологій дає можливість прогнозувати виникнення аварійних ситуацій у навчальному процесі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Sarangam, A. (2021) Top 10 Cloud Operating Systems: A Comprehensive Guide. https:// www.jigsawacademy.com/blogs/cloud-computing/cloud-operating-system/.

SmartBear, SOAP vs REST. What's the Difference. (2020). https://smartbear.com/ blog/soap-vs-rest-whats-the-difference/.

Cloud Computing for Beginners with Microsoft. (2021). https://www.udemy.com/ course/azure-cloud-computing/?utm_source=adwords&utm_medium=udemyads&utm_ campaign=MicrosoftAzure.

Microsoft/windowsazure, (2017). https://packagist.org/packages/microsoft/windowsazure.

What is cloud computing. (2022). https://azure.microsoft.com/en-us/overview/what-is-cloud-computing/#cloud-deployment-types.

Hawthorne, E.K., Campbell, R.D., Tang, C., Tucker, C.S., Nichols, J. (2014) Information Technology Competency Model of Core Learning Outcomes and Assessment for Associate-Degree Curriculum, New York: The Association for Computing Machinery. http://ccecc.acm.org/files/publications/ACMITCompetencyModel14October201420150114T180322.pdf.

What is Big Data and Why is it Important. (2021). https://www.techtarget.com/ searchdatamanagement/definition/big-data.

Association for Computing Machinery. (2022). https://www.acm.org.

IEEE: Institute of Electrical and Electronics Engineers. (2022). https://webstore. ansi. org/sdo/ieee?gclid=Cj0KCQjwmPSSBhCNARIsAH3cYgaEtIcUvoZpldZ7iaptzQ0dCghqUa5sdJaU9sm55go_KnhmIGWJPtkaAsZtEALw_wcB.

Ying, H. S., Frampton, K. (2010). A Competency Model for the Information Technology Workforce: Implications for Training and Selection. Communications of the Association for Information Systems, 27. https://aisel.aisnet.org/cais/vol27/ iss1/5. doi: 10.17705/1CAIS.02705.

Debellis, M. (2021). A Practical Guide to Building OWL Ontologies Using Protégé 5.5 and Plugins. https://www.researchgate.net/publication/351037551_A_Practical Guide_to_Building_OWL Ontologies_Using_Protege_55_and_Plugins.

DeBellis, M. (2019). Semantic Web Rule Language (SWRL) Process Modeling Tutorial. https://www.michaeldebellis.com/post/swrl_tutorial.

SPARQL Tutorial. (2021). https://jena.apache.org/tutorials/sparql.html.

SCORM Cloud. (2021). https://rusticisoftware.com/products/scorm-cloud/?utmsource= google&utm_medium=natural_search.

What is the Tin Can API. (2021). https://tincanapi.com/overview/.

Tkachenko, O.I., Tkachenko, O.A. (2017) Some aspects of situational-semantic modeling of complex objects, processes and systems. Journal Water Transport, 1(26), 129–133.

Corea, C., Fellmann, M., Delfmann, P. (2020). Ontology-Based Process Modelling – Will we live to see it. https://doi.org/10.48550/arXiv.2107.06146.

Shaaban, A.M., Gruber, T., Schmittner, C. (2019). Ontology-based security tool for critical cyber-physical systems. Proceedings of the 23rd International Systems and Software Product Line Conference, B. 207-210.

Bouarab-Dahmani, F., Comparot, C., Si-Mohammed, M., Charrel, P.J. (2015). Ontology Based Teaching Domain Knowledge Management for E-Learning by Doing Systems. The Electronic of Knowledge Management, 13(2). 155-170.

Downloads


Переглядів анотації: 226

Опубліковано

2022-09-29

Як цитувати

Tkachenko, O. ., Tkachenko, K., & Tkachenko , O. (2022). ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ: ОНТОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 1(17), 112–127. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2022.17.112127